Здравейте, не мога да разбера какво се включва в Сума БТВ, Сума НТВ и Сума ОД. Така например в моя случай сумата на брутните трудови възнаграждения излиза 5972 лв, ако добавя базата за изчисляване на болничните (графа осиг. доход) пак не се получават 18741.49 лева. Какво включва "Сума БТБ", както и "Сума НТВ" и "Сума ОД"? Ето и моята справка: http://www.kik-info.com/cache.php?id=4702facb19cee657aab25ee35cd14f4315542158   Благодаря Ви предварително!
Здравейте! Имам следния въпрос: каква сума следва да се впише в графа "болнични", ако за мес. 02.2014  имам болничен (общо заболяване 80%) - 12 дни за сметка на НОИ, изплатени от НОИ 404,03 лв, а в справката по ЕГН и ПИК за м. 02 се вписани сумите 852 лв (брутното ми възнагр. за м.02) и 85.90 лв на друг ред, пак за м.02? (за справка: брутен и осиг. доход - 852 лв, нетен доход - 693.09 лв)
ВАРИАНТ 1: в графа "болнични" се вписва сумата, изплатена от НОИ - 404,03 лв и се избира 80%
ВАРИАНТ 2: в графа "болнични се записват тези 85.90 лв и 100% ?
Кое е правилното изчисление? Предварително благодаря!
А може ли да се подаде по пощата с обратна разписка САМО НА ХАРТИЕН НОСИТЕЛ? Или трябва и дискета?
Благодаря!
Здравейте! Пред мен стои следният казус:
Фирма ЕТ (нерег. по ДДС) е купила машина 2009 г. Фактурата е изгубена и машината не е отразена в отчета за 2009г. Въпросът ми е дали мога да я представя като наета от собственика (ФЛ) през 2010г. с договор за наем. Трябва ли да й начислявам амортизации 30% и откога, след като активът е придобит 2009г.?
Благодаря на всички отзовали се!
Благодаря! Така е, съгласна съм!

http://portal.nap.bg/ospage?id=269
Тук има доста полезна информация!
Здравейте, колеги! Бих искала да Ви попитам следното - как е правилно да се изготви платежното за данъка от наема:
1. като се посочи се БУЛСТАТА на фирмата (както ДОД при гражд.дог.), а ЕГН-то и имената на ФЛ би могло да се посочат в "Други пояснения"
2. като се посочи  ЕГН-то на ФЛ, без БУЛСТАТА на фирмата (както при самоосигуряващите се лица)
Благодаря предварително!
"Физическото лице не внася нищо, просто получава по малко от наемателя (виж. „Сума за получаване” в СИС). Ежемесечно наемателя внася в полза на наемодателя авансов данък /равен на 10% от договорената сума на месечния наем намалена с 10% нормативно признати разходи/. Удържането на данъка ще се документира от платеца (наемателя) със Сметка за изплатени суми и служебна бележка (чл. 45, ал. 4 от ЗДДФЛ). С тях ще се документира и разхода за наем /вече наемодателя няма да издава квитанции/. "

Съгласна съм напълно с Вас! А как е правилно да се  оформи самото платежно, някой може ли да помогне? За това не виждам някъде да е точно и ясно обяснено.
Внася го фирмата.
Не съм сигурна обаче как се изготвя платежното:
1. Посочва се БУЛСТАТА на фирмата (както ДОД при гражд.дог.), а ЕГН-то и имената на ФЛ се посочват в "Други пояснения"
2. Посочва се ЕГН-то на ФЛ, без БУЛСТАТА на фирмата (както при самоосигуряващите се лица)
Благодаря предварително на отзовалите се колеги!